به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ،محمود شاکری شمسی در این جلسه با توجه به نقش ثبت احوال در ثبت وقایع چهارگانه افزود: ارائه آمار صحیحی در زمینه های ولادت ، فوت ، ازدواج و طلاق که از شاخصهای مهم جمعیتی محسوب می گردد می تواند مسئولان را در برنامه ریزی های دقیق و صحیح خود یاری دهد.
فرماندار یزد ضمن تأکید بر تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی ثبت احوال در شهرستان خاطر نشان کرد: این جلسات می تواند در ارائه خدمات بهتر به همشهریان و تسریع در ارائه خدمات مؤثر باشد.
وی همچنین بر پایش اطلاعات مربوط به افرادی که احیاناً شناسنامه جعلی داشته و یا افرادی که تا کنون نسبت به ابطال شناسنامه افراد متوفی خود اقدام نکرده اند نیز تأکید کرد.
فرماندار یزد با اشاره به قانون ثبت احوال مبنی بر صدور شناسنامه نوزادان و ابطال شناسنامه متوفیان از زمان وقوع به مدت 15 روز تصریح کرد: در غیر از این صورت با معرفی با مراجع قضایی و پس از پرداخت جریمه می توان نسبت به صدور و یا ابطال شناسنامه اقدام کرد.
منصور اسماعیل زاده رئیس اداره ثبت احوال شهرستان یزد نیز ضمن ارائه گزارشی از روند رو به رشد ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی افزود: براساس قانون ثبت احوال ،صدور شناسنامه و ابطال شناسنامه متوفیان می بایست در مدت حداکثر 15 روز انجام گیرد که در غیر این صورت برخورد قانونی با افراد متخلف صورت می گیرد.
> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 23,نوامبر,2024